19-100 Mońki
ul. Leśna 3
mgr Beata Jóźwiak
Godziny pracy pedagoga szkolnego 2024/2025:
Klasy I - III (ul. Tysiąclecia 17)
PONIEDZIAŁEK:
11:30 – 14:30
WTOREK:
8:00 – 11:30
ŚRODA:
9:00 – 12:00
CZWARTEK:
11:30 – 14:00
PIĄTEK:
8.00 - 9.00 godz. dostępności
9:00 – 12:00
Klasy IV - VIII (ul. Leśna 3)
PONIEDZIAŁEK:
8:00 – 11:00
WTOREK:
11.30 - 15.00
ŚRODA:
12:00 – 15:00
CZWARTEK:
8:00 - 11:30
PIĄTEK
12:00 – 14:00
mgr Katarzyna Świerzbińska
Godziny pracy pedagoga specjalnego 2024/2025:
PONIEDZIAŁEK:
8:55 – 12:20
WTOREK:
8.00 - 11:30
ŚRODA:
8:55 – 11:30
CZWARTEK:
09:50 - 11:30
PIĄTEK
8:55 – 9:40
Drodzy Rodzice!
Wszyscy chcecie być dobrymi rodzicami i na ogół nie szczędzicie wysiłku, aby wasze dzieci były szczęśliwe.
Staramy się, chcemy dla dziecka jak najlepiej, a mimo to zdarza się, że spotykają nas rozczarowania, a dziecko sprawia kłopoty, buntuje się, poszukuje nowych doświadczeń. Rodzice czują się bezradni, w dodatku mniej ważni dla dziecka niż jego rówieśnicy.
Nie ma prostych i skutecznych recept na to, by uchronić dziecko przed zagrożeniami tego świata, ale jedno jest pewne: im lepszy mamy kontakt z dzieckiem, tym łatwiej ustrzeżemy je przed papierosami, alkoholem czy narkotykami.
Rozmowa jest podstawą dobrych kontaktów z dzieckiem, bo pozwala lepiej poznać jego świat, oczekiwania, marzenia jak też i różnorodne problemy. Nie bójcie się rozmawiać także na trudne tematy. Dorastające dzieci potrzebują waszej dyskretnej obecności, dostępności i gotowości do udzielania im pomocy. Wierzą, że w porę zareagujecie, gdy będzie działo się coś niedobrego i znajdziecie sposób, aby rozwiązać problem.
My, nauczyciele zachęcamy do tego abyście starali się zawsze znaleźć czas na rozmowę, gdy dziecko ma problem. Rozmowa pomaga pozbyć się przykrych uczuć, gdy dziecko czuje się bezradne i skrzywdzone. Pozwólcie mu się wygadać, wypłakać i wyzłościć. W żadnym przypadku nie bagatelizujcie jego problemów.
Znajdźcie też czas, gdy zechce podzielić się radością i sukcesem. Okazujcie swoje zadowolenie, to doda mu wiary w siebie.
Ważnym elementem w wychowaniu jest również obserwacja swego dziecka. Starajcie się dostrzegać sygnały, że dziecko was potrzebuje. Kiedy ma jakiś problem, nie zawsze poprosi was o rozmowę. Jednak jeżeli będziecie je uważnie obserwować, to zauważycie wszelkie zmiany.
Brak miłości, stabilnej samooceny, brak wiary w siebie, brak umiejętności rozwiązywania problemów, brak poczucia bezpieczeństwa często prowadzą do zachowań ryzykownych (dzieci i młodzież sięgają po papierosy, alkohol, narkotyki).
W czasie zajęć my pedagodzy, nauczyciele, wychowawcy staramy się poruszać tematy związane z rozwojem młodego człowieka, ze świadomością własnych potrzeb i uczuć, z problemami w grupie rówieśniczej. Uczymy podejmowania decyzji i odmawiania (postaw asertywnych), organizujemy spektakle profilaktyczno – wychowawcze oraz konkursy promujące zdrowy styl życia.
mgr Magda Obuchowska
Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2024/2025:
PONIEDZIAŁEK:
8:00 - 10:00, 12.45 - 15.20 (UL. TYSIĄCLECIA)
10:00 - 12:30 , 15.20 - 17.00 (UL. LEŚNA)
WTOREK:
12:00 - 13:30 (UL. TYSIĄCLECIA)
13:30 - 17:00 (UL. LEŚNA)
ŚRODA:
11:30 - 16:30 (UL. LEŚNA)
CZWARTEK:
11:00 - 14:30 (UL. TYSIĄCLECIA)
14:30 - 16:30 (UL. LEŚNA)
PIĄTEK:
8:00 - 10:00 11.20 - 14.30 (UL. TYSIĄCLECIA)
10:00 - 11:20 (UL. LEŚNA)
Głównym adresatem wszelkich działań psychologa w szkole jest UCZEŃ. Celem mojej pracy są działania na rzecz prawidłowego rozwoju psychicznego uczniów przy współpracy z pedagogiem, wychowawcami i instytucjami świadczącymi pomoc dzieciom, jak również tworzenie klimatu do prawidłowego rozwoju osobowości uczniów.
Drogi uczniu,
zwróć się do psychologa szkolnego, gdy:
Drogi rodzicu,
zwróć się do psychologa szkolnego, gdy:
19-100 Mońki
ul. Leśna 3