Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

    Logopeda

     


     

    GODZINY PRACY LOGOPEDÓW SZKOLNYCH W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

     

    Pani Anna Szydłowska

    ul. Tysiąclecia

    Poniedziałek: 8:30 - 9:30     

                              10:45 - 14:15 

    Wtorek:  8:15 - 9:45

                        12:45 - 14:15 

    Środa: 8:15 - 9:45 

                    13:15-14:15 

    Czwartek: 10:45 - 14:15 

    Piątek: 8:15 - 9:45 

     

     

     

    Pani Dorota Filewicz

    Poniedziałek: 7:55 - 8:55 

    Wtorek:  7:45 - 9:45

                  Środa: 7:45 - 8:45           

    Czwartek: 7:45 - 12:30

    Piątek: 7:45 - 8:45 

     

    Pani Agata Rafałko

    Poniedziałek: 7:45 - 9:00 (kl. IV - VIII)

                            9:00 - 11:00 (kl. I - III)

    Wtorek: 8:00 - 9:30 (kl. IV - VIII)

                  9:30 - 11:00 (kl. I - III)

                        13:30 - 15:15 (kl. IV - VIII)

    Środa: 8:00 - 11:00 (kl. I - III)

                   13:30 - 14:30 (kl. I - III)

                        14:30 - 15:30 (kl. IV - VIII)

    Czwartek: 8:00 - 10:30 (kl. I - III)

                             14:30 - 15:30 (kl. IV - VIII)

    Piątek: 9:00 - 10:30 (kl. I - III)

                    12:30 - 14:30 (kl. I - III)

     


     

    ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY MOWY:

     

    Ćwiczenia usprawniające wargi:

    - Balonik - nadymanie policzków, usta ściągnięte (dla urozmaicenia bawimy się w baloniki, które "pękają" przekłute palcami ).
    - Całuski - cmokamy posyłając do siebie buziaki.
    - Niejadek - usta wciągamy w głąb jamy ustnej.
    - Zmęczony konik - parskanie wargami.
    - Podwieczorek pieska - chwytanie ustami drobnych cukierków, chrupek, kawałków skórki chleba, itp.
    - Rybka - powolne otwieranie i zamykanie warg tworzących kształt koła, zęby "zamknięte"
    - Świnka - wysuwanie obu warg do przodu, udając ryjek świnki.
    - Wąsy - wysuwanie warg jak przy wymawianiu u, położenie na górnej wardze słomki lub ołówka i próby jak najdłuższego utrzymania.
    - Straż pożarna - wyraźne wymawianie samogłosek w parach: e - o, i - u, a - u
    - Suszarka - utrzymywanie przy pomocy warg słomki, wciąganie powietrza nosem, wydychanie przez słomkę na dłoń (odczuwanie ciepłego powietrza).
    - Pojazdy - naśladowanie poprzez wibrację warg warkotu motoru, helikoptera.itp.

     

    Ćwiczenia usprawniające język (pionizacja):

    - Konik jedzie na przejażdżkę - naśladowanie konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania.
    - Winda - otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak, jakby był windą - raz do góry, raz do dołu.
    - Karuzela - dzieci bardzo lubią kręcić się w koło, twój język także. Włóż język między wargi a dziąsła i zakręć nim raz w prawą, raz   w lewą stronę.
    - Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.
    - Malarz - maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.

                                                                                     

     


     

    "Jeśli chcemy zgłębiać prawdę o świecie, to zawsze musimy opierać się na mowie"
         - Rudolf Steiner 

     

     

     

    Gabinet logopedyczny wyposażony jest w specjalistyczny sprzęt komputerowy do diagnozy i terapii logopedycznej, oraz
    pomoce i materiały dydaktyczne.

     

    ZADANIA LOGOPEDY SZKOLNEGO:

     Diagnozowanie logopedyczne. 

     Organizowanie pomocy logopedycznej. 

     Prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej. 

     

    Podstawowym celem terapii logopedycznej jest usuwanie zaburzeń mowy, korekcja wymowy, nauczanie mowy, wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy, wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej. Zajęcia logopedyczne  prowadzone są indywidualnie z każdym dzieckiem. Program zajęć uzależniony jest od indywidualnego zapotrzebowania i możliwości ucznia.

     

    Drodzy Rodzice!

    Skuteczność i powodzenie terapii logopedycznej zależy w dużej mierze od kontynuowania ćwiczeń w domu. U większości dzieci z wadą wymowy występuje niska sprawność motoryczna narządów artykulacyjnych. Poniżej przedstawiam ćwiczenia warg i języka, zachęcam do ćwiczeń z dzieckiem.

     

    Ćwiczenia warg:

     1.Wymawiamy na przemian „a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.

    1. Oddalanie od siebie kącików ust- wymawianie „iiiii”.
    2. Zbliżanie do siebie kącików ust- wymawianie „uuuu”.
    3. Cmokanie.
    4. Parskanie/ wprawianie warg w drganie.
    5. Wymawianie głosek w parach: a-i, a-u, i-a, u-o, o-i, a-o itp.
    6. Wysuwanie warg w „ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.

    Ćwiczenia języka:

    1. „ Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
      2. Staramy się dotknąć językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
      3. Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych.
      4.Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
    2. Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust.
      6. „Rurka” – wargi ściągnięte i zaokrąglone unoszą boki języka.
      7. Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemiankształt „ łopaty” i „ grota”.
      8. Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami.
    Data dodania: 2019-01-27 16:38:20
    Data edycji: 2024-10-24 12:14:58
    Ilość wyświetleń: 3872

    Nasi Partnerzy

    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Logo Facebook
    Facebook
    Biuletynu Informacji Publicznej