Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

    Sztuka Emocji

    Sztuka Emocji

    OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „SZTUKA EMOCJI”

    Klasy I-III biorą udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Sztuka emocji”, który ma na celu skierować uwagę nauczycieli i dzieci na obszar emocji, wykorzystując do tego sztukę pod jej wszelakimi postaciami. Nauczyciel w tym projekcie staje się przewodnikiem dziecka po świecie emocji, używając do tego celu różnych dziedzin sztuki. Projekt i jego działania w założeniach osadzone są w duchu arteterapii i mindfulness – z tych źródeł, własnych uczuć, wiedzy i doświadczeń uczestnicy powinni czerpać pełnymi garściami.

    Realizacja projektu to przeprowadzenie co miesiąc minimum jednych zajęć/aktywności/ćwiczenia z użyciem wybranej dziedziny sztuki, odnoszącej się do przypisanej w danym miesiącu emocji.

    LISTA EMOCJI: PAŹDZIERNIK – ZASKOCZENIE, LISTOPAD – ŻAL,  GRUDZIEŃ -  ZACHWYT,  STYCZEŃ –ZAZDROŚĆ, LUTY -  ODWAGA, MARZEC – SPOKÓJ,  KWIECIEŃ – GNIEW, MAJ – PODZIW.

    DZIEDZINY SZTUKI (DO WYBORU) : SZTUKI PLASTYCZNE, RZEŹBA,TANIEC, MUZYKA, TEATR, FILM, FOTOGRAFIA, LITERATURA.

    CELE PROJEKTU:

    Cel główny: Przybliżenie i oswojenie dzieci ze światem uczuć i emocji za pomocą sztuki w różnych formach.

    Cele szczegółowe:

    wzmacnianie poczucia wartości,
    indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie,
    przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne,
    tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki,
    tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,
    wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym,
    kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu różnych form sztuki,
    doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi i zdolności interpretacji,
    odkrywanie talentów,
    budowanie więzi w grupie/klasie.

     

    PIERWSZY MIESIĄC , PIERWSZA EMOCJA, PIERWSZE WYZWANIE! PAŹDZIERNIKOWE ZASKOCZENIE!

    Uczniowie klasy II a meldują wykonanie zadania. Podczas omawiania emocji stworzyli zaskakujące dzieło, rzeźbę ze swoich ciał. Zaskoczyli siebie wzajemnie, przełamali granice. Odgrywali scenki, a przede wszystkim nauczyli się stania jak posąg nie ruszając się (co nie jest takie proste). Bawiliśmy się świetnie.  

    Data dodania: 2023-10-31 08:47:09
    Data edycji: 2023-10-31 08:48:27
    Ilość wyświetleń: 340

    Nasi Partnerzy

    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Logo Facebook
    Facebook
    Biuletynu Informacji Publicznej